středa 7. května 2014

Splněné přání

Černé jsou stíny, kterými kráčí,
slané jsou slzy, které jí smáčí,
tichá je mysl, která tu trpí,
pryč je láska, na které lpí.

Co krok, to ozvěna v tichu,
záblesk oslnivého smíchu,
co nádech, to hysterický vzlyk,
do srdce miliony ostrých dýk.

Tep ředí rudou paletou,
její vlákna se brzy rozpletou,
žlutá, modrá, zelená, hnědá,
porcelánová, mléčná, snědá.

Vítr nese vzduchem pach potu,
meluzína hraje na falešnou notu,
nábřežím kráčí popravčí četa,
i se svým právem veta.

Ušmudlaná kráska něžně spílá,
ona je jen člověk, žádná víla,
o vysvobození snažně prosí,
uniformy nažehlené smutkem rosí.

Ale oni kráčí synchronním krokem,
minul se v nich rok za rokem,
tváří mladí, duše zmírá,
vražda láká, poté týrá.

Jeden z nich měl modré oči,
při pohledu do nich vše se točí,
osvobodil srdce z oceli pout,
našel si svůj tajemný kout.

Zírá na tu, co bezbožně žádá,
přec jeho mohla by míti ráda,
vidí, jak bílý šat se kolem ní vlní,
jak ňadra výstřih plní.

Uvnitř ji ale kdo roztříštil,
saténový smutek z ní prýštil,
sáhl po stříbrné zbrani,
jen ukažme si na ni.

Míří do srdce zraněné srny,
zachrání ji ostnatého drátu trny,
jedna rána, havran se vznesl,
jeden lidský život na kolena klesl.

Šarlatová kreslí svá přání,
jen ukažme si na ni,
poslední pohled těch studánek,
usíná v náruči markytánek.
Share:

3 komentáře:

  1. Tak tohle mě vážně chytlo. Já jsem na rýmy, tady jsem je ocenila, některé řádky byly silné. Tvoje básně se mi prostě líbí, celkově poezie psaná...teď to řeknu blbě, ale...amatéry je mi milejší, než mnohdy naproto zmatená poezie umělců. Dávám přednost klasickému schématu a myšlence, u tebe to nacházím a za to ti můžu jen poděkovat a udělit zlatého bludišťáka :D
    - Eliza

    OdpovědětVymazat
  2. Krásná báseň, chytlavá, ten příběh je poutavý, trochu pochmurný a krásný zároveň, nevím, čím to je, ale tvojí poezii mám z nějakého důvodu opravdu ráda, je pro mě poutavější než jiná, celkově já básně a poezii nemusím, nevyhledávám ji, ale ta tvoje mě chytla, tady souhlasím s Elizou, rozhodně čtu tvé básně radši, než poezii známých umělců. Smekám.

    OdpovědětVymazat
  3. Ta se mi líbí asi nejvíc ze všech co jsem od tebe kdy četla, krásná!

    OdpovědětVymazat